Måndag.

Åh hej igen!
Vilken fantastisk helg jag har haft!

Fredagen vaknade vi lika tidigt som dagen innan av att Victor var uppe och påväg till jobbet.
Pussade honom hejdå och Love kollade tv medan jag gjorde klart naturinlämningen plus 3 prov.
Mitras vaknade kort efter oss och myste på morgonen.
Elvis kom och hälsade på klockan nio och sen lekte grabbarna medan jag packade, städade och lagade lunch.
Det åts med gott mod och sen badade Mitras medan jag diskade och fixade det sista.
Vid ett var bilen packad, pojkarna fastspända, nötter och blommor till föräldrarna inhadlade och bilen fulltankad.
Love somnade nästan med en gång medan jag och Mitras tillbringade 1,5 timme med att jämföra djur, prata om korrekt stavning och böjning av ord och dra roliga historier. Toppenmysigt att köra bil med pojkarna.
Lufsen vaknade och vi underhöll honom tills vi kom fram. Väl framme på landet väntade glada mamman och pappan och det blev pussar och kramar och överräckande av presenter och mycket mys!
Var ute och hängde och sen grillade vi lax (så jävla gott) och åt mumsmiddag med hemmagjord chokladmousse som efterrätt. Lufsen somnade, Mitras somnade och vi vuxna spelade Stockholmspelet och skrattade.

Lördagen sov jag till tio och sedan tillbringdes dagen utomhus i det fantastiska vädret! Läste ut en hel bok, gräsmattan klipptes, promenad togs och det blåstes massor av såpbubblor. På kvällen tog vi en lång biltur med bilen och åkte förbi ett ställe som såg ut som Fylke i Sagan om Ringen - sjukt vackert! Såg massor av djur.
Stockholmspelet som vanlig på kvällen (och även Resan med Mitras efter middagen).

Söndagen regnade det så vi städade och packade och åkte hem till Stockholm och jag till min kära.
Härligt att  träffa honom igen och mysamysamysa! På kvällen var vi hos hans föräldrar och åt middag och pratade om alla flyttar. Så imorn ska jag hjälpa Hannah och Sam att flytta till Hökarängen och få större!
Och vet ni? Om några veckor flyttar jag och Victor! Till Bagarmossen och Hannahs gamla lägenhet! Lite större, tunnelbana och nått nytt. Ska bli toppenkul och mysigt! :) <3 Mitt och Victors andra gemensamma hem liksom!

Imorse var jag på jobbintervju! För eventuellt receptionistjobb till hösten. Kändes jättebra iallafall och tjejen som
intervjuvade mig var toppen, mycket skratt och samma syn på livet! Vi håller tummarna tycker jag!
Sen tränade jag ben och mage och kondition i runt 45 minuter innan jag duschade och åkte hem.
Väl hemma mötte jag Victor som var påväg att jobba, snabbpuss och hejdå. Sen dess har jag städat
hela lägenheten. Victor hade plockat undan och fixat så jag har dammat, dammsugit, torkat och våttorkat!
Nu lyssnar jag på Dio och tänker att det är sorligt när människor dör.
Ikväll kommer en mäklare hit och ska kolla in vad som behövs göras innan visning och vad han tror man
kan få för lägenheten. Känns pirrigt, som att det blir på riktigt att vi ska flytta!

Nej, nu ska jag ta mig lite äpple och dricka isvatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0